Thursday, January 13, 2011

-SABAR SEORANG HAMBA-


akhir2 ni,mcm2 ujian dtg kt diri aku...kdg2 bnde tu aku sedar,tp kadag2 ujian tu berlalu cmtu je...betul la kata2 hikmah yg aku prnah dnga...harta yang paling besar,adalah SABAR..

teringat kisah Nabi Allah Ayyub...dia lah insan yg palig sabar dlm ujian dunia...mcm2 ujian kena kt diri dia...tp dia pnah mengeluh pn...tp dia sntiasa bersyukur...tula hikmah sebalik kejadian manusia...kita ni milik Pencipta...apa yg diberiNya,bila2 Dia boleh ambil blk....

stiap ujian yg Allah bg ni msti ade hikmahnya...yg penting,Doa & Sabar....tula smangat untuk terus hidup...ingat Firman Allah,"Berdoalah kepada Ku,nescaya akan Ku perkenankan permintaan mu"...

"Ya Allah,aku mohon pada Mu,kau tabahkanlah hatiku menerima setiap dugaan dan cabaran yang Kau beri padaku..Ya Allah,sesungguhnya aku banyak berdosa padaMu...ku harap,ujian ini menjadi penghapus dosaku...Amin"

0 orang mengomel:

Post a Comment